mandag den 26. april 2010

Patchwork igen

Først lige de håndsyede. Jeg havde et flip med dem for en månedstid siden. Det blev til disse syv stykker. Man skal på en eller anden måde have lidt ro indeni for at kunne gå i gang med dem, synes jeg. Så derfor er jeg hoppet videre til noget, der går lidt hurtigere. Nemlig det der kan sys på maskine.
Firkanter.... ej altså man må da ku lave nogle sekskanter......

Ja, det kan man faktisk godt, de skal bare være så store, så man nemt kan holde på dem og manøvrere, mens man syr. Jeg synes, sekskanterne er lige en tand sødere end firkanterne, og når det kan gøres på maskine, bliver det ikke så langsommeligt.
Jeg er bare tosset med patchwork, he he :) hvad med dig, hvordan er dit forhold til det måske stadig noget lumre patchwork???

13 kommentarer:

  1. Jeg synes også at patchwork er skønt!
    Det kan godt blive lidt kitsch, hvis folk bruger de "forkerte" stoffer, men elsker det, hvis det er lavet i stoffer og farver jeg kan lide :)

    God dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. I love your patchwork, such great colors & prints.

    SvarSlet
  4. Mirjam = jeg tror jeg ved hvad du mener, stilen ligger også meget i stofvalget.
    tak for din kommentar, og god dag til dig:)

    Sean the Prawn = Thankyou :)

    SvarSlet
  5. Herlige farger, jeg liker så godt slikt arbeid, men kan det foreløpig ikke selv. Men det frister med å lære det.

    Ønsker deg en riktig god start på mai. Klem fra Turid

    SvarSlet
  6. Tak Turid, jeg så da, at du har gang i din symaskine og det er faktisk ikke særlig svært med hverken fir- eller sekskanter. Det må du bestemt kaste dig ud i :) Og jeg synes det er så hyggeligt med alle de klem og knus :) Så du får også et af mig :)

    SvarSlet
  7. kul med sexkanter...men pillit eller?
    Ja, jag har nog mycket jag inte behöver själv...så det är perfekt att skicka vidare :)
    Hittar du själv något så kan jag skicka med rabattfrimärke:)

    SvarSlet
  8. Hej Rikke, tak for din kommentar på min blog om lidt af hvert, street art og irmadukker, har svaret dig der;)

    Men sikken nogle smukke farver og mønstre du sætter sammen i din patchwork.
    Er ikke selv så kyndig ud i det arbejde, har kun siddet og fedtet med nogle meget små 6-kanter.... men på det der applikationskursus jeg var til hos Karen Marie var der en som fortalte om noget trylle lim som man kan bruge i stedet for at ri, og det synes jeg lyder smart;)

    Stine:)

    SvarSlet
  9. Re-dizain = Ja sekskanterne er lidt sjovere. De er faktisk ikke så svære at sy på maskine, når de bare er store nok:) De små sekskanter sys jo i hånden med meget små sting, meget simpelt, når først man får det vist og kommer i gang med den første. Men selvfølgelig tager det noget tid, når det er småt:)

    Stine = Jeg vil straks ind og se hvad du har svaret:)
    Tak for dine flotte ord om mit patchwork, jeg bliver næsten helt forlegen :) men også meget glad og stolt.
    Jeg gad godt være på et af Karen Maries kurser....og møde nogen at være kreativ med. Det kunne jeg godt trænge til:)
    Den der lim har jeg også hørt om, og de sidste par dage også fået læst om den på forskellige blogs, kan ikke lige huske hvilke. Jeg er sikker på at man meget hurtigt vil kunne trylle nogle flere sekskantblomster frem med sådan en. Det tager så lang tid at ri. Og jeg skal helt sikkert have købt mig en, når jeg sætter i gang igen med de små sekskanter. Jeg mener man kan købe den i Østermarie hos en stofdame dér.
    Kh Rikke

    SvarSlet
  10. Tak fordi du lige kom forbi min blog....
    Puh ha... hvordan har jeg det med patchwork... jeg syntes det er vild flot, men jeg jeg må indrømme jeg ser det som et lidt uoverskueligt projekt, men på den anden side man bestemmer jo selv hvor store de firkanter/sekskanter skal være...;o)

    SvarSlet
  11. Hej Maja, ja og om man gider lave sengetæpper eller små tasker...:)

    SvarSlet
  12. Hej Rikke,

    ja det der med at møde andre som er interesseret i det samme som en selv, er jo fantastisk. Jeg var helt høj efter applikationskurset, hvor vi var nogle stykker alt fra blogland, og som alle havde set kurset på Karen Maries blog, hvor hun havde annonceret det.
    Puk fra Puk Project var der forresten også.
    Jeg har lige tjekket mine billeder igen fra mit indlæg om kurset, for jeg mente at der var en spray med lim på et af billederne.... men det er altså en anden slags lim som også var helt uundværelig og som vi brugte til at lime figuerne på underlaget, så knappenåle var unødvendige. Den lim skal jeg også ud og invistere i, Stine:)

    SvarSlet
  13. Hvordan syede du sekskanterne sammen på maskinen?? :) Hjælp... jeg ORKER ikke at sy i hånden med pap og alt muligt.

    SvarSlet