tirsdag den 21. december 2010

Roses julegave, vil du se mit rod og endnu et projekt

I år får Rose næsten kun hjemmelavede gaver, i hvert fald fra mig og Kenneth. Hun skal have disse tre nederdele og noget dukketøj, som jeg lige skal have produceret. Nedenfor kan I se, at jeg er meget betaget af den type lomme, som er et hul ind og med en flot bagside. Jeg synes, jeg så den slags lommer på Amio, men nu kan jeg ikke finde dem, så jeg kan ikke engang fortælle, hvor jeg er blevet inspireret. Og så kommer det typiske. Det første Kenneth spurgte om, da han så den, var, om det var med vilje, at jeg havde vendt hjerterne på hovedet. Hrmf, pis, kvaj....uuuuh jeg... Jeg havde vist ikke mit eget hoved med, da jeg klippede. ØV. Og så pyt altså, Rose er nok ret ligeglad.

Så fik jeg en idé til en anden lomme: To cirkler syet sammen ret mod ret, levn et par cm til at vende med, vend og stryg. Så en stikning rundt der, hvor man vil have åbningen. Så lægger man cirklen på nederdelen og syer rundt resten af cirklen, lav evt. en lille forstærkende søm i hver side. Tilsidst flapper man flappen ned, så foret i lommen kommer til syne og syer den fast med en pynteknap. Fantastiq...

HER ER MIT ROD

Det er jo lidt vildt, man skulle jo ikke tro, at jeg kan lave noget.... Men det går faktisk ok. Jeg lægger nogle gange en lille smule stof sammen og på plads, og jeg er meget god til at smide i enten restehylden eller skraldespanden. Og jeg er også meget god til at bruge strygebrættet som klippebord. Til trods for at jeg har et genialt stort klippebord. Sofaen kan ikke proppes mere, hvorfor har jeg egentlig en sofa stående nede i det lille rum? Nåhjow det er jo, fordi der ikke er plads andre steder, og fordi jeg ikke vil af med den. Er der nogen, der kender det? At være nummeret før genbrugs forretning?
Jeg tror i øvrigt, at der er max. 15 grader dernede i min lille syhule, og det er yderst nødvendigt med sko af en eller anden isolerende karakter. Men så har jeg også sådan en lille olieradiator, som godt kan varme det lidt op, bare så jeg ikke får kolde hænder, strygehjernet står også altid tændt jo. Og når det er så koldt, gider Kenneth ikke være dernede, og så kan jeg næsten være i fred :) aaahh. Noah på snart syv år vil ellers meget gerne være med. Han har syet en pude til sig selv, et kræmmerhus og i dag syede vi en taske til hans kæreste, som hun selvfølgelig skal have i julegave. Han valgte selv stoffer og farver, og så hjalp jeg ham med faconen. Han vil selv tråde maskinen og stryge, he he og han kan faktisk godt sy sådan rimeligt, når jeg tegner en blyantstreg på sytøjet, så han har noget at styre efter. Det bliver for abstrakt, hvis jeg bare forklarer ham, at den der skal flugte med den der. Men det er så fedt, at en af mine unger er blevet fanget af det, som jeg kan og kan give videre.
Nåhja og så nyd lige mit rod :)
Denne hersens lille jakke er undervejs. Det er til Rose selvfølgelig. Men der er noget med mig og lynlåse. Jeg går simpelthen i stå. Findes der mon nogle gode husgeråd for den slags?


Jeg må hellere huske at ønske alle en glædelig jul. Så glædelig jul alle, og må vejret arte sig, så alle kommer frem og hjem eller bare hjem :) Julekrammer og snak herfra :)

7 kommentarer:

  1. Synes det gir en fin effekt, at hjerterne er vendt på hovedet!:) Og genial idé med cirkel-lommerne. De er rigtig fede...Rod er her også masser af...sådan skal det bare være når man er kreativ:)

    SvarSlet
  2. Jätteläckra kjolar! JAg tycker om att du blandat så fina tyger!
    GOD JUL!

    SvarSlet
  3. sikke nogle fine nederdele, så skønne farver og mønstre, dem skal hun nok få svinget rundt i.
    glædelig jul stine

    SvarSlet
  4. MALENE: Tak, ja det kan man også lige så godt tænke, når nu de der hjerter ikke hopper rundt af sig selv :) Jeg er glad for at du kan li mine lommer, jeg er også selv glad for dem :)

    Maria: Tak skal du ha´, og god jul til dig (igen:) )

    Stine: Ja, jeg tror også hun bliver glad :)
    Tak og glædelig jul til dig :)

    SvarSlet
  5. Super fine nederdele. Lækre detaljer;o)

    Rodet kender jeg ALT til..hi hi. Tror aldrig jeg lærer at have et opryddet syrum (eller andre rum for den sags skyld;o) )

    Glædelig jul,
    Ulla

    SvarSlet
  6. Hej søde..

    Rigtig godt nytår til jer..Håber ihar det godt i sneen :((

    Syntes det er nogen rigtig lækre ting du har lavet kan godt lide det du laver... :)))

    knuz herfra..jeanette k

    SvarSlet
  7. Hej Ulla, tak for ros. Jeg tror, vi er et helt specielt folkefærd, vi som ikke evner det der med opryddede rum he he...

    Hej Jeannette
    Tak for det. Gllæder mig til at se dig i morgen :)

    Knus fra Rikke

    SvarSlet